Find den helt rigtige medarbejder

Det første hovedpunkt i vores BPA-program handler om hjælp til at finde den helt rigtige medarbejder til stillingen hos dig.
 
Under det første hovedpunkt ligger 3 indsatsområder:
 
        1. Besøg i hjemmet 
        2. Hjælp til jobopslag
        3. Støtte ved jobsamtaler
 
For at vi kan hjælpe dig bedst i processen med at finde en hjælper, tilbyder vi besøg i hjemmet af 1 – 1/12 times varighed. Det første møde i hjemmet er typisk en introduktion til hinanden og en snak om bl.a. behov og ønsker til hjælperen, vagtplaner og vores BPA-timeregistreringssystem.
 
Efter hjemmebesøget kan det være, at du ønsker hjælp til jobopslag, så du får ansøgninger fra de helt rigtige medarbejdere. Hjælp til jobopslag foregår via telefonen, hvor vores BPA-teamleder stiller dig en række spørgsmål for at forstå hvilken type hjælper, du søger. Vi laver et oplæg til et jobopslag, som du får til godkendelse. Når jobopslaget er godkendt af dig, så lægger vi opslaget på Jobnet og på vores hjemmeside.
 
Når udvalgte hjælpere er indkaldt til samtale, tilbyder vi støtte ved jobsamtaler. Det kan være, at du kun har brug for støtte første gang, du ansætter en hjælper – så er vi der for dig – men vi støtter også ved de næste ansættelser. Støtte kan foregå via telefonen, ved besøg i hjemmet under jobsamtalen eller ved, at du kommer på Focus People’s kontor og gennemfører samtalen hos os med en Focus People medarbejder ved din side.
 
Vi er der for dig, uanset hvor i jobsøgningsprocessen, du har brug for hjælp. Vi vil forsøge at hjælpe og støtte dig hele vejen. Formålet er, at du får ansat en medarbejder, som er det helt rigtige match til dig.
 

Christina Elmgreen

At have en arbejdsgiver som Focus People, er det bedste, man kan ønske sig. De er fantastisk søde og hjælpsomme, pigerne på kontoret. De har altid styr på tingene. Jeg kommer rundt omkring, mange forskellige steder og hos mange forskellige respirator patienter med forskellige behov. Kunne ikke forstille mig en bedre arbejdsplads.

Christina Elmgreen

Majbrit A. Petersen 

Jeg har nu været ved focus-people i en del år og er yderst tilfreds med mine chefer, som er gode til at finde vagter med mange spændende opgaver, og de sørger for den rette oplæring og mine ønsker for, hvad jeg vil lære og kan arbejde med. De lytter til mig, når jeg har brug for at tale om tingene, da mit arbejde er med mennesker, og det kræver en del, og de er der til at lytte og løse opgaver, og jeg er endnu ikke stødt på noget, vi ikke har fundet en god løsning på for mig, borgeren og dem. Er jeg det mindste i tvivl om noget, så spørger jeg dem, og de finder et svar. Der findes ikke dumme spørgsmål, og de er der altid for en. Jeg er ansat et sted og det er hos Focus People, de gør så meget for mig, så jeg gør, hvad jeg kan for dem. Med den bedste støtte og tillid fra min chef, kan jeg udføre mit arbejde med god samvittighed, den rette oplæring og skulderklap hver gang.

Majbrit A. Petersen 

De lever op til deres opgave

Jeg har haft hjælperordning siden 1997, dengang alt blev ordnet gennem kommunerne. I 2010 havde jeg en opfølgning på min BPA og fik valget om selv at styre og ordne lønninger til mine hjælpere, det vil sige være arbejdsgiver. Det var for mig en alt for stor opgave, så jeg valgte at tage en ekstern arbejdsgiver. Jeg tog derfor kontakt til Focus People, som blev min eksterne arbejdsgiver. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Det har bare fungeret fra dag et, de lever op til deres opgave, de er positive, der er altid hjælp at hente. Deres lønindberetningssystem fungerer og er nemt og overskueligt. Til trods for, at det hele fungerer, får jeg 2-3 gange om året en mail, hvor de spørger, om alt er vel. Det gør mig glad. De ting gør, at jeg stadig er ved Focus People og anbefaler dem til andre.

Karina Andersen