Det første hovedpunkt i vores BPA-program handler om hjælp til at finde den helt rigtige medarbejder til stillingen hos dig.
Under det første hovedpunkt ligger 3 indsatsområder:
1. Besøg i hjemmet
2. Hjælp til jobopslag
3. Støtte ved jobsamtaler
For at vi kan hjælpe dig bedst i processen med at finde en hjælper, tilbyder vi besøg i hjemmet af 1 – 1/12 times varighed. Det første møde i hjemmet er typisk en introduktion til hinanden og en snak om bl.a. behov og ønsker til hjælperen, vagtplaner og vores BPA-timeregistreringssystem.
Efter hjemmebesøget kan det være, at du ønsker hjælp til jobopslag, så du får ansøgninger fra de helt rigtige medarbejdere. Hjælp til jobopslag foregår via telefonen, hvor vores BPA-teamleder stiller dig en række spørgsmål for at forstå hvilken type hjælper, du søger. Vi laver et oplæg til et jobopslag, som du får til godkendelse. Når jobopslaget er godkendt af dig, så lægger vi opslaget på Jobnet og på vores hjemmeside.
Når udvalgte hjælpere er indkaldt til samtale, tilbyder vi støtte ved jobsamtaler. Det kan være, at du kun har brug for støtte første gang, du ansætter en hjælper – så er vi der for dig – men vi støtter også ved de næste ansættelser. Støtte kan foregå via telefonen, ved besøg i hjemmet under jobsamtalen eller ved, at du kommer på Focus People’s kontor og gennemfører samtalen hos os med en Focus People medarbejder ved din side.
Vi er der for dig, uanset hvor i jobsøgningsprocessen, du har brug for hjælp. Vi vil forsøge at hjælpe og støtte dig hele vejen. Formålet er, at du får ansat en medarbejder, som er det helt rigtige match til dig.