Find den helt rigtige medarbejder

Det første hovedpunkt i vores BPA-program handler om hjælp til at finde den helt rigtige medarbejder til stillingen hos dig.
 
Under det første hovedpunkt ligger 3 indsatsområder:
 
        1. Besøg i hjemmet 
        2. Hjælp til jobopslag
        3. Støtte ved jobsamtaler
 
For at vi kan hjælpe dig bedst i processen med at finde en hjælper, tilbyder vi besøg i hjemmet af 1 – 1/12 times varighed. Det første møde i hjemmet er typisk en introduktion til hinanden og en snak om bl.a. behov og ønsker til hjælperen, vagtplaner og vores BPA-timeregistreringssystem.
 
Efter hjemmebesøget kan det være, at du ønsker hjælp til jobopslag, så du får ansøgninger fra de helt rigtige medarbejdere. Hjælp til jobopslag foregår via telefonen, hvor vores BPA-teamleder stiller dig en række spørgsmål for at forstå hvilken type hjælper, du søger. Vi laver et oplæg til et jobopslag, som du får til godkendelse. Når jobopslaget er godkendt af dig, så lægger vi opslaget på Jobnet og på vores hjemmeside.
 
Når udvalgte hjælpere er indkaldt til samtale, tilbyder vi støtte ved jobsamtaler. Det kan være, at du kun har brug for støtte første gang, du ansætter en hjælper – så er vi der for dig – men vi støtter også ved de næste ansættelser. Støtte kan foregå via telefonen, ved besøg i hjemmet under jobsamtalen eller ved, at du kommer på Focus People’s kontor og gennemfører samtalen hos os med en Focus People medarbejder ved din side.
 
Vi er der for dig, uanset hvor i jobsøgningsprocessen, du har brug for hjælp. Vi vil forsøge at hjælpe og støtte dig hele vejen. Formålet er, at du får ansat en medarbejder, som er det helt rigtige match til dig.
 

De lever op til deres opgave

Jeg har haft hjælperordning siden 1997, dengang alt blev ordnet gennem kommunerne. I 2010 havde jeg en opfølgning på min BPA og fik valget om selv at styre og ordne lønninger til mine hjælpere, det vil sige være arbejdsgiver. Det var for mig en alt for stor opgave, så jeg valgte at tage en ekstern arbejdsgiver. Jeg tog derfor kontakt til Focus People, som blev min eksterne arbejdsgiver. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Det har bare fungeret fra dag et, de lever op til deres opgave, de er positive, der er altid hjælp at hente. Deres lønindberetningssystem fungerer og er nemt og overskueligt. Til trods for, at det hele fungerer, får jeg 2-3 gange om året en mail, hvor de spørger, om alt er vel. Det gør mig glad. De ting gør, at jeg stadig er ved Focus People og anbefaler dem til andre.

Karina Andersen

Christina Elmgreen

At have en arbejdsgiver som Focus People, er det bedste, man kan ønske sig. De er fantastisk søde og hjælpsomme, pigerne på kontoret. De har altid styr på tingene. Jeg kommer rundt omkring, mange forskellige steder og hos mange forskellige respirator patienter med forskellige behov. Kunne ikke forstille mig en bedre arbejdsplads.

Christina Elmgreen

Har altid følt mig værdsat

Jeg har været vikar nu i ni år, og Focus People var mit første vikarbureau, som jeg altid har været meget glad for at arbejde for. Jeg har altid følt mig meget værdsat hos jer. I vidste, hvad jeg havde af kompetencer og erfaring, og I var rigtig gode til at matche mine vagtønsker med mine favorit kunder.
 
Samtidig kendte vi også lidt til hinanden, noget jeg savner meget i de bureauer, jeg kører for nu. I det hele taget savner jeg meget at være vikar hos jer.
 
Jeg betragter det at være vikar som en livsstil, og jeg er jo faktisk direktør i eget liv. Det er mig, der bestemmer hvor, og hvornår jeg gerne vil arbejde, og det passer perfekt ind i mit familieliv. Vi rejser meget, og så har jeg tit brug for at være arbejdsfri en måned men arbejder så til gengæld hver dag måneden forinden. Det er en super mulighed at have.
Susanne Laursen