Hjælp til jobopslag

Det andet indsatsområde under hovedpunkt 1 i vores BPA-program - hjælp til at finde den helt rigtige medarbejder - er hjælp til jobopslag.
Focus People tilbyder at hjælpe dig med at lave et jobopslag. Et jobopslag er vigtigt, fordi det handler om at finde det helt rigtige match til dig, og vores erfaring har lært os, at ikke alle er glade for at skrive og formulere sig på skrift.
Hjælp til jobopslag foregår ved en telefonsamtale. Det kan være dit første jobopslag, efter du har fået bevilliget en BPA-ordning, et genopslag eller et nyt opslag på grund af ændringer i din bevilling f.eks. at du har fået bevilliget færre eller flere timer til hjælp. Et genopslag kan komme på tale, hvis din nuværende hjælper har sagt op eller er blevet syg, og du derfor har brug for, at vi indrykker jobopslaget igen.
 
Under alle omstændigheder – uanset om det er første jobopslag, et genopslag eller en justering af jobopslaget - så tager vi en snak om indholdet i opslaget. Det foregår ved, at vores BPA-teamleder stiller dig en række spørgsmål for at forstå dine forventninger, ønsker, behov eller ændringer i forbindelse med ansættelse af en hjælper. 
 
Spørgsmålene fra vores medarbejder handler om alt lige fra fritidsinteresser til allergier, personlige grænser, rygepolitik og husdyr. Dine svar er med til at give os et billede af dig som menneske og dine præferencer i livet i forhold til hjælp i hverdagen.
 
Efter telefonsamtalen laver vi et oplæg til et jobopslag. Oplægget sendes til godkendelse hos dig, så du kan rette eller kommentere på indholdet.
 
Når jobopslaget er godkendt af dig, så lægger vi opslaget på Jobnet og på vores hjemmeside. Ansøgninger kan efter aftale og ønske sendes direkte til dig, eller de kan sendes til os og så sorterer vi i ansøgerne, inden vi præsenterer dem for dig.
 
Kort om hjælp til jobopslag
   
    • Hjælp til jobopslag – via telefonen
    • Hjælp til nye jobopslag, genopslag eller ved ændrede vilkår
    • Snak om forventninger, ønsker, behov eller ændringer
    • Tekstformulering - oplæg sendes til godkendelse
    • Opslaget lægges på Jobnet og Focus People’s hjemmesiden.
 
 

Christina Elmgreen

At have en arbejdsgiver som Focus People, er det bedste, man kan ønske sig. De er fantastisk søde og hjælpsomme, pigerne på kontoret. De har altid styr på tingene. Jeg kommer rundt omkring, mange forskellige steder og hos mange forskellige respirator patienter med forskellige behov. Kunne ikke forstille mig en bedre arbejdsplads.

Christina Elmgreen

Har altid følt mig værdsat

Jeg har været vikar nu i ni år, og Focus People var mit første vikarbureau, som jeg altid har været meget glad for at arbejde for. Jeg har altid følt mig meget værdsat hos jer. I vidste, hvad jeg havde af kompetencer og erfaring, og I var rigtig gode til at matche mine vagtønsker med mine favorit kunder.
 
Samtidig kendte vi også lidt til hinanden, noget jeg savner meget i de bureauer, jeg kører for nu. I det hele taget savner jeg meget at være vikar hos jer.
 
Jeg betragter det at være vikar som en livsstil, og jeg er jo faktisk direktør i eget liv. Det er mig, der bestemmer hvor, og hvornår jeg gerne vil arbejde, og det passer perfekt ind i mit familieliv. Vi rejser meget, og så har jeg tit brug for at være arbejdsfri en måned men arbejder så til gengæld hver dag måneden forinden. Det er en super mulighed at have.
Susanne Laursen

Superglad for vores samarbejde

I 2009 overgik jeg fra Horsens Kommune til Focus People. Focus People har varetaget alle opgaver for mig de sidste 5 år såsom at lave løn, hjælpe med at finde medarbejdere - ja stort set alt hvad der måtte være af opgaver, så ordner Focus People det for mig. De er altid søde og venlige, når jeg henvender mig telefonisk. Jeg er så superglad for mit samarbejde med Focus People.

Peter Bleis