Hjælp til jobopslag

Det andet indsatsområde under hovedpunkt 1 i vores BPA-program - hjælp til at finde den helt rigtige medarbejder - er hjælp til jobopslag.
Focus People tilbyder at hjælpe dig med at lave et jobopslag. Et jobopslag er vigtigt, fordi det handler om at finde det helt rigtige match til dig, og vores erfaring har lært os, at ikke alle er glade for at skrive og formulere sig på skrift.
Hjælp til jobopslag foregår ved en telefonsamtale. Det kan være dit første jobopslag, efter du har fået bevilliget en BPA-ordning, et genopslag eller et nyt opslag på grund af ændringer i din bevilling f.eks. at du har fået bevilliget færre eller flere timer til hjælp. Et genopslag kan komme på tale, hvis din nuværende hjælper har sagt op eller er blevet syg, og du derfor har brug for, at vi indrykker jobopslaget igen.
 
Under alle omstændigheder – uanset om det er første jobopslag, et genopslag eller en justering af jobopslaget - så tager vi en snak om indholdet i opslaget. Det foregår ved, at vores BPA-teamleder stiller dig en række spørgsmål for at forstå dine forventninger, ønsker, behov eller ændringer i forbindelse med ansættelse af en hjælper. 
 
Spørgsmålene fra vores medarbejder handler om alt lige fra fritidsinteresser til allergier, personlige grænser, rygepolitik og husdyr. Dine svar er med til at give os et billede af dig som menneske og dine præferencer i livet i forhold til hjælp i hverdagen.
 
Efter telefonsamtalen laver vi et oplæg til et jobopslag. Oplægget sendes til godkendelse hos dig, så du kan rette eller kommentere på indholdet.
 
Når jobopslaget er godkendt af dig, så lægger vi opslaget på Jobnet og på vores hjemmeside. Ansøgninger kan efter aftale og ønske sendes direkte til dig, eller de kan sendes til os og så sorterer vi i ansøgerne, inden vi præsenterer dem for dig.
 
Kort om hjælp til jobopslag
   
    • Hjælp til jobopslag – via telefonen
    • Hjælp til nye jobopslag, genopslag eller ved ændrede vilkår
    • Snak om forventninger, ønsker, behov eller ændringer
    • Tekstformulering - oplæg sendes til godkendelse
    • Opslaget lægges på Jobnet og Focus People’s hjemmesiden.
 
 

Mest lærerige periode i min karriere

Jeg har været vikar hos Focus People siden 2010 og er det stadig trods et fast job i en lederstilling. For mig er det fedt at komme ud og få ny inspiration til min hverdag, og jeg ser vikarjobbet som en unik chance for at komme bag kulissen i forskellige virksomheder og skabe nye kontakter samt at have fingeren på pulsen i mit eget fag. Jeg har arbejdet som vikar i godt 1½ år, efter jeg blev opsagt fra mit faste job på grund af krisen. Det har været den mest lærerige periode i hele min karriere.

Glenn O. Lauridsen

Superglad for vores samarbejde

I 2009 overgik jeg fra Horsens Kommune til Focus People. Focus People har varetaget alle opgaver for mig de sidste 5 år såsom at lave løn, hjælpe med at finde medarbejdere - ja stort set alt hvad der måtte være af opgaver, så ordner Focus People det for mig. De er altid søde og venlige, når jeg henvender mig telefonisk. Jeg er så superglad for mit samarbejde med Focus People.

Peter Bleis

De lever op til deres opgave

Jeg har haft hjælperordning siden 1997, dengang alt blev ordnet gennem kommunerne. I 2010 havde jeg en opfølgning på min BPA og fik valget om selv at styre og ordne lønninger til mine hjælpere, det vil sige være arbejdsgiver. Det var for mig en alt for stor opgave, så jeg valgte at tage en ekstern arbejdsgiver. Jeg tog derfor kontakt til Focus People, som blev min eksterne arbejdsgiver. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Det har bare fungeret fra dag et, de lever op til deres opgave, de er positive, der er altid hjælp at hente. Deres lønindberetningssystem fungerer og er nemt og overskueligt. Til trods for, at det hele fungerer, får jeg 2-3 gange om året en mail, hvor de spørger, om alt er vel. Det gør mig glad. De ting gør, at jeg stadig er ved Focus People og anbefaler dem til andre.

Karina Andersen